14 Şubat 2014 Cuma

Almanya da Meslek Eğitim Şartları

Almanya`da Ausbildung, yani Meslek eğitimi yapabilmek için, Türkiye`deki son mezun olduğun okul`daki Diploma`nın (orijinal olacak) Almanca tercümesi ile Almanyada`ki Ausbildung yapacağın Okul`un bağlı olduğu Eğitim Senatörlüğüne başvurman lazım. Senatörlük, diplomanız o eyaletin eğitim kanunlarına göre, hangi Diploma derecesine eş ise, bunu sana yazılı olarak verir.
Bu işleme, diplomanızı tanıttırma yani annerkannt als Realschulabschluss denir. Sonrada o bölüme diplomanız uyuyorsa başvurursunuzve kayıt olursunuz.
Meslek eğitimi yapmak için en az Ortaokul diplomasi şarttır. 

Almanya`da 2 türlü meslek eğitimi vardır.

1. Schulische Ausbildung, yani sırf okula giderek 3 - 3.5 sene içinde mezun olunan.
2. Betrieblische Ausbildung, yani bir Firma`da yapılan meslek eğitim


1 yorum:

  1. Merhaba Gökhan bey, ben suan almanyada dil kursundayim. vede universite basvurularim kabul olmadi. Ben burda subata kadar bulunuyorum.Size bir sorum olucak. Ben üniversite degilde, ausbildunga baslamak istiyorum. Türkiyeden Lise diplomam var vede c1 kursuna gecis yaptim. Sizce ausbildung yapabilmem mümkünmü?

    YanıtlaSil